مرکز مطالعات جامعه و امنیت

مرکز مطالعات جامعه و امنیت

اینترنت و امنیت اجتماعی

کتاب «اینترنت و امنیت اجتماعی» حاصل اجرای طرح تحقیقاتی با عنوان «بررسی پیامدهای فرهنگی اجتماعی کاربرد اینترنت بر امنیت اجتماعی در ایران و ارائه راهبرد مناسب» است که توسط محقق گرامی آقای دکتر سعید مجردی در گروه پژوهشی جامعه و امنیت به انجام رسیده است و هم‌اکنون به بازار نشر ارائه شده است. این اثر یکی از دستاوردهای منظومة تحقیقاتی «طرح جامع مطالعات امنیت اجتماعی» است.

 

درباره کتاب

در فاز دوم تحقیقات طرح جامع مطالعات امنیت اجتماعی، براساس ادبیات نظری تولید شده فاز اول و با انجام تحقیق، عوامل، مؤلفه‌ها و شاخصه‌های مؤثر بر امنیت اجتماعی در ایران شناسایی و تبیین می‌شود. بدون تردید، فضای سایبری به‌عنوان یک پدیده نوین در دوران معاصر تأثیر چندجانبه، وسیع و عمیقی را بر ارکان جامعه از جمله امنیت اجتماعی گذاشته که این تأثیر همچنان در حال توسعه است ـ به‌ویژه نقشی که شبکه‌های اجتماعی مجازی در جنگ نرم ایفا می‌نمایند ـ گروه پژوهشی جامعه و امنیت را بر آن داشت تا با اجرای پروژه تحقیقاتی «بررسی پیامدهای فرهنگی اجتماعی کاربرد اینترنت بر امنیت اجتماعی در ایران و ارائه راهبرد مناسب» ابعاد و زوایای تأثیر فضای سایبری (اینترنت و شبکه‌های اجتماعی مجازی) بر امنیت اجتماعی را شناسایی و متناسب با باورها و ارزش‌های جامعه ایران، راهبردها و راه‌حل‌هایی را برای بسترسازی و بهره‌برداری از آثار مطلوب آن در تولید امنیت اجتماعی و جلوگیری از آثار نامطلوب آن در ایجاد ناامنی ارائه نماید.

کتاب حاضر «اینترنت و امنیت اجتماعی» که حاصل اجرای طرح تحقیقاتی مذکور می‌باشد به بررسی نقش و تأثیر شبکه‌های اجتماعی مجازی بر امنیت اجتماعی پرداخته و از حیث سلبی (آسیب‌ها و تهدیدات) و نیز ایجابی (فرصت‌ها در تولید و ارتقای امنیت اجتماعی) شناخت خوبی را ارائه نموده است.

حسین

:: حسین میگویید:

سلام شرایط فغلی جامعه برابم نگرانی به  وجوداورد و با مواجهه با مجموعه شما قدری خوشحال شدم .خوب بنده به عنوان کارشناس ارشد سیاسی که فعال میباشم از فعالیت شما خبر نداشتم و با نگاه به کتابها در یک نگاه اطلاعات فصول وجود ندارد
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">

کتاب های منتشر شده گروه