مرکز مطالعات جامعه و امنیت

مرکز مطالعات جامعه و امنیت

ترجمان جامعه و امنیت جلد ۲ (خشونت قومی و محظور امنیتی)

کتاب «ترجمان جامعه و امنیت (جلد ۲)- خشونت قومی و محظور امنیتی» سومین اثر ترجمه‌شده در گروه پژوهشی جامعه و امنیت و جلد دوم از سری مجموعه ترجمان جامعه و امنیت است. این کتاب نیز هم‌اکنون به بازار نشر ارائه شده است. این اثر یکی از دستاوردهای منظومة تحقیقاتی «طرح جامع مطالعات امنیت اجتماعی» است.

 

دربارة کتاب

کتابی که پیش رو دارید، سومین اثر ترجمه شده و دومین جلد از سلسله کتاب های ترجمان جامعه و امنیت است که شامل ۷ مقاله است. ۴ مقاله به قلم پل روی از کتاب Societal Security Dilemma و سه مقاله از کتاب‌های Contemporary Security ، Analysis & Copenhagen Peace Research و International Security انتخاب شد‌ه‌اند.

این مجموعه مقالات به موضوعات بااهمیتی در نظام مفهومی امنیت می‌پردازد که اخیراً مورد توجه نظریه‌پردازان امنیت در رویکرد جدید مطالعات امنیتی قرار گرفته است. این کتاب، از سه بخش تشکیل شده است. در بخش اول، محظور (معمای) امنیت  (Security Dilemma) به‌همراه مطالعه موردی یوگسلاوی سابق، در بخش دوم، امنیتی‌نمودن (Securization) به‌همراه مطالعه موردی الجزایر، و در بخش سوم، هویت، امنیت و اجتماع مورد بررسی قرار گرفته است.

جناب آقای عسگر قهرمانپور مقالات را ترجمه نموده‌اند و آقای دکتر اصغر افتخاری ویراستاری علمی مقالات را بر عهده داشته اند و نیز مقدمه مفیدی برای تبیین مفهوم محظور امنیتی بر این مجموعه افزوده‌اند.

 

بخش‌ها و فصول کتاب:

بخش اول: شناخت محظور امنیتی

    فصل اول: محظور امنیتی

    فصل دوم: محظور امنیت قومی (مطالعه موردی یوگسلاوی سابق)

    فصل سوم: محظور امنیت اجتماعی

بخش دوم: امنیتی نمودن

    فصل چهارم: امنیتی نمودن دولت (مطالعه موردی الجزایر)

    فصل پنجم: امنیتی نمودن تروریسم؛ راهبردهای متعارض برای حکمرانی جهانی

بخش سوم: هویت، امنیت و اجتماع

    فصل ششم: امنیت و اجتماع

    فصل هفتم: امنیت و هویت

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">

کتاب های منتشر شده گروه