مرکز مطالعات جامعه و امنیت

مرکز مطالعات جامعه و امنیت

سند راهبردی مطالعات امنیت اجتماعی

سند راهبردی مطالعات امنیت اجتماعی برای نخستین بار توسط مرکز مطالعات جامعه و امنیت پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی تدوین و ارائه گردید. نظر به تحقیقات انجام شده در بیش از دو دهه گذشته در مرکز مطالعات جامعه و امنیت و در حوزه امنیت اجتماعی، سیر مطالعاتی پیموده شده قالب مشخص و منقحی در مطالعات امنیت پژوهی در کشور ایجاد نموده و این امر نیاز به تدوین سند راهبردی به منظور تدقیق درکلیات، چشم‌انداز، سیاست‌ها، اهداف، راهبردها و رهیافتها است. بنابراین، به واسطه تبیین جهت‌گیری‌های ملی در مطالعات امنیت اجتماعی به این حوزه مطالعاتی سامان بخشیده و آنرا از تشتت و پراکندگی خارج می‌کند.  

سند مزبور با ارائه چشم اندازی نظری ابتدا به بررسی وضعیت مطالعات امنیت اجتماعی در جهان و سپس در ایران پرداخته و از این رهگذر به تبیین آخرین وضعیت تحقیقاتی کشور خصوصاً مرکز مطالعات جامعه و امنیت در حوزه امنیت اجتماعی مبادرت می‌نماید. این سند دارای بخشهای متنوعی بوده و در بندهای مختلف موضوعات گوناگونی را پیرامون مقولات امنیت پژوهی را مورد توجه قرار می‌دهد. مواردی از قبیل برآورد نتایج، خروجی­ها و آثار اجرای طرح کلان ملی مطالعات امنیت اجتماعی،گسترۀ موضوعی زیرمجموعۀ طرح کلان ملی مطالعات امنیت اجتماعی، محورهای اصلی پروژه­های خروجی تحت حمایت طرح کلان ملی مطالعات امنیت اجتماعی، روند طرح کلان ملی مطالعات امنیت اجتماعی، چشم‌انداز مطالعات امنیت اجتماعی در ایران و شاخص­های مطالعات امنیت اجتماعی در ایران در این زمره هستند. یکی از مهمترین بخشهای سند راهبردی تحلیل راهبردی مطالعات امنیت اجتماعی در ایران است که ذیل آن مباحثی از قبیل تحلیل راهبردی مطالعات امنیت اجتماعی در ایران، سیاست‌های مطالعات امنیت اجتماعی در ایران، نگاشت نهادی مطالعات امنیت اجتماعی در ایران، اهداف کمّی و شاخص­های مطالعات امنیت اجتماعی در ایران و راهبردهای مطالعات امنیت اجتماعی در ایران مورد بررسی قرار می ‌گیرد.

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">

کتاب های منتشر شده گروه