مرکز مطالعات جامعه و امنیت

مرکز مطالعات جامعه و امنیت

ارائه طرحنامه‌ی نظریه پردازی: نظریه امنیت جامعه ای(اجتماعی)

مرکز مطالعات جامعه و امنیت در یکی از جدیدترین فعالیتهای خود اقدام به تمهید طرحنامه نظریه پردازی با عنوان نظریه مبنای امنیت جامعه ای( اجتماعی) نموده است. این نظریه برخاسته از تحقیقات بیش از دو دهه در مرکز مطالعات جامعه و امنیت میباشد و به منظور سیر مراحل به دبیرخانه حمایت از کرسیهای نظریه پردازی، نقد و مناظره شورای عالی انقلاب فرهنگی ارسال شده است. نظریه امنیت جامعه ای در واقع مکتب ایرانی امنیت است که حاصل جمع میان تجارب و دستاوردهای علمی جهانی و نیازها، ضرورتها و نگرش های بومی میباشد که ناظر بر سلامت ایمنی نظام اجتماعی و تامین و تعمیق آن در سطوح مختلف است.

از آنجاییکه هرگونه فعالیت علمی، پژوهشی، فکری، مطالعاتی و کارشناسی در موضوعات مختلف نیازمند مبانی نظری و تئوریک در آن موضوع است، لازمه مطالعات امنیتی نیز ایجاد بستر تئوریک مناسب است. در واقع، چنانچه بخواهیم در حوزه امنیت دست به فعالیت مستقل بزنیم نیازمند یک نظریه بومی هستیم تا از ارجاع به منابع غربی کاسته و متناسب با کارکردهای ویژه اجتماعی، فرهنگی و سیاسی جامعه ایرانی عمل کنیم.

  • محمد علی رحیمی

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">

کتاب های منتشر شده گروه